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Para ele, a morte do HD-DVD representa evidência adicional da crescente incapacidade da Microsoft de impor seus padrões proprietários através de seu monopólio do Windows.

“O HD-DVD está morto e com ele morrem as aspirações da Microsoft de injetar seu software proprietário no desenvolvimento de mídia. Isso é também um duro golpe contra o [codec de video] VC-1 [também conhecido como Windows Media]; apesar de também estar embutido no padrão Blu-ray, junto com o H.264 da ISO, muitos desenvolvedores Blu-ray estão indo na direção do H.264, o que lhes permite não só masterizar discos em alta definição como também prover versões para aparelhos portáteis e para download usando o mesmo codec para reprodução em aparelhos como o PSP e o iPod”, diz Daniel Eran Dilger em artigo publicado no RoughlyDrafted.

Para ele, a morte do HD-DVD representa também evidência adicional da crescente incapacidade da Microsoft de impor seus padrões proprietários através de seu monopólio do Windows. “Incluir suporte ao HD-DVD no Windows Vista não fez qualquer diferença no incremento do suporte ao formato, assim como adotá-lo no Xbox 360 fez muito pouco para dar à Microsoft os resultados que queria”.

“Nos anos 90 a Microsoft manteve uma aura de invencibilidade reverenciada por seus leais fãs. Derrotou pequenas empresas, comprou empresas rivais e as destruiu, rachou a garganta de seus parceiros e fez com que empresas iniciantes saíssem do negócio. Ela só manteve a aparência de nutrir fortes relacionamentos com seus parceiros. No entanto, nos últimos dez anos essa fachada vem sendo destruída por uma série de fracassos públicos”.

Os fracassos públicos atribuídos por Dilger à Microsoft:

  • WinCE
  • Windows XP
  • Xbox 360
  • Zune

“A morte do HD-DVD diz mais sobre a Microsoft e seu futuro do que a mídia em geral parece reconhecer. Não é uma guerra de formatos, é uma guerra de culturas entre os jogadores da indústria, que trabalham para melhorar parcerias, e uma empresa trabalhando para ser dona de tudo enquanto contribui com muito pouco. Não é difícil entender porquê antigos parceiros feridos e abusados pela Microsoft trabalham para alinhar-se com soluções abertas ao invés de comprar mais uma briga com a Microsoft e sua tecnologia. Isso é uma notícia muito ruim para uma empresa que existe somente como licenciadora de idéias para produtos de terceira classe”, opina Dilger.

Mais detalhes, junto com considerações sobre os alegados fracassos públicos da Microsoft, no extenso e altamente recomendável artigo completo de Dilger.

No momento da finalização deste artigo nosso iTunes tocava:
Pink Floyd, Learning to Fly

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Fuja do lugar comum: venha para o AppleMania!

 

21 comentários para “Morte do HD-DVD expõe fraqueza da Microsoft, diz colunista”
  1. Knux disse:

    é uma guerra de culturas entre os jogadores da indústria, que trabalham para melhorar parcerias, e uma empresa trabalhando para ser dona de tudo enquanto contribui com muito pouco

    de certa maneira, eu não consigo diferenciar quem é quem nesse jogo. de um lado vemos a Sony, do outro MS.

    a Sony também não é lá reconhecida por trabalhar na criação de padrões abertos.

    o hd-dvd era compatível com o dvd, o blu-ray é uma imposição que abandona o padrão anterior.

    quem é quem?

    de certa maneira, acredito que a MS estava do lado dos bons dessa vez.

  2. Mrt disse:

    Que ridiculo esse Dilger ele deve ver as coisas ao contrario. Se o WinCE, Windows XP, Xbox 360 e o Zune sao fracassos públicos entao nao sei o que nao é.

  3. Marcus disse:

    Quando o AppleMania publicou o artigo, eu tinha certeza que alguém ia dizer o que o Mrt disse. Muito previsível.

    Certamente nosso amigo não se deu ao trabalho de ler o artigo original em inglês para saber porquê Dilger considera esses como fracassos da Microsoft. Se o tivesse feito, talvez não tivesse pago esse mico.

  4. Mrt disse:

    Nao “pagei esse mico” que voce esta falando porque li o original!

  5. Marcus disse:

    Bem, então, ao invés de fazer críticas vazias contra o autor, por que não apresenta suas refutações aos argumentos dele?

  6. Mrt disse:

    nao me vou dar a esse trabalho porque o que ele diz nao tem nexo algum

  7. Lucas disse:

    GENTE, LEIAM E PENSEM DE VERDADE SOBRE O ARTIGO.

    Eu sinceramente acho que o Dilger é o melhor quando se trata em mostrar a verdade por trás do que a parte da mídia paga pela Microsoft diz.

    MRT:

    O Zune é um fracasso completo. Não é necessário nenhum artigo ou gráfico para saber disso.
    A Microsoft já está abandonando imediata e completamente o WinCE por ser um lixo. Segundo ele, o WinCE “did nothing to advance the state of the art and has since fallen into a distant and increasingly irrelevant third place in smartphones. It has become similarly irrelevant in the small handheld computer market for which it was created, and has failed as an embedded system. Microsoft moved its UMPC plans to use its desktop Windows, dropped any hope of using WinCE as the basis for game consoles, and most recently bought up Java-based Danger to replace WinCE as its mobile strategy. If Microsoft is fully abandoning WinCE, why should partners stick around?”
    Sobre o 360, ele já publicou um artigo provando que ele está caindo, caindo até o esquecimento: http://www.roughlydrafted.com/2008/01/31/video-game-consoles-2007-wii-ps3-and-the-death-of-microsofts-xbox-360/ .
    E, por fim, o Windows XP. No artigo original, isto é, se vc realmente leu ele, ele na verdade se refere ao caso Windows X Windows.

  8. Lucas disse:

    Knux:

    “Apple, Nintendo, and Sony were all working to push OpenGL against Microsoft’s proprietary DirectX. The video industry was pushing behind the ISO’s MPEG-4 H.264 and AAC, aided by the popularity of Apple’s iTunes, rather than the proprietary WMA and WMV/VC-1 codecs Microsoft was working to advance. The embedded industry favored Java over Microsoft’s latest proprietary efforts to own interactivity. HD-DVD died because the industry collectively worked to kill it as a proprietary monster that would enslave users, studios, and developers to Microsoft’s software.”

    A M$? Do bem? De maneira alguma.

    Leia todo o artigo com atenção e vc verá mais exemplos da M$ como monstro proprietário.

  9. walter correa disse:

    por enquanto quem bate ea microsoft ate hoje e a bola da vez.a microsoft para começo de conversa lançou, a dez ou mais anos atraz o seu primeiro console o xbox. enquanto a sony superava todo o mercado de videogames . sendo o popular playstation o melhor depois com o lançamento do velho xbox . para quem sabe oque e uma maquina para jogos ate agora nao vi nada igual ao xbox,realmemte a sony se tornou ultrapassada com seu pobre playstation 2 .com lançamemto na frente a microsoft demonstrou superioridade a sony com o xbox 360 que bem melhor do que o concorrente ps 3 .materia para proficional no assunto so para começo de conversa .quantos aos que estao atras na concorrencia que mostrem seus produtos em superioridade aos da microsoft quem sabe a sony que tem bons produtos

  10. Marcus disse:

    Mrt disse:

    nao me vou dar a esse trabalho porque o que ele diz nao tem nexo algum

    Ah, sei, sei…

  11. Baboo disse:

    Daniel Eran Dilger (http://www.roughlydrafted.com/about/) escreve sobre tecnologia, Apple e motocicletas. Talvez se ele escrevesse somente sobre um assunto, ele não erraria tanto ;)

    Além do uso do VC-1 ser mandatório (pelo visto ele não leu as especificações do codec), considerar o Windows XP e XBOX 360 como fracasso é suficiente para acabar com qualquer seriedade no artigo …

    BTW o VC-1 é o codec padrão no XBOX 360, WMP11 e Silverlight..

  12. Lucas disse:

    Walter Correa, quem sabe você realmente jogue com um playstation 3 pra ver que porcaria o xbox é. Dilger já provou que o xbox não está indo tão bem quanto a mídia diz, e os usuários já provaram como ele não presta, eles e o “Anel Vermelho da Morte”.

    E antes que um certo ser primata diga que Dilger está sempre errado…
    Prove-me.
    Sério, prove-me de verdade, não com truquesinhos e conversa fiada, ou com tentativas de fazer a verdade parecer menos dolorosa – “O windows Vista não custa tano, só 12 parcelas de R$ 71 (R$852)”.

    Mais uma vez, para os cabeça-seca deste mundo: DILGER SE REFERIU AO CONFLITO INTERNO ENTRE XP E VISTA, SOBRE COMO A M$ METEU UMAS CÓPIAS DE RECURSOS DO OS X EM UM XP embelezadinho COM UM CÓDIGO BAGUNÇADO E AUMENTOU TANTO O PREÇO QUE VC PODE COMPRAR COM O DINHEIRO DE UM VISTA ULTIMATE, T-R-Ê-S CÓPIAS DO LEOPARD!!!!!!!!!!!!!!!!!! E DE COMO ISSO ESTÁ CAUSANDO UMA DOR NO C* DA MICROMERDA!

    Ah, e sobre o VC-1, baboo: parabenize a M$ por continuar a tentar controlar a tudo e a todos, pena que isso está começando a falhar: a morte do HD-DVD, que era a tentativa de forçar seu próprio formato pela guela de td mundo para lucrar com o ar que respiramos, mostra que ela está começando a chegar a um beco sem saída. Talvez se vc parasse de criticar Dilger e perceber como o que ele diz faz sentido…

  13. Marcus disse:

    Baboo disse:

    considerar o Windows XP e XBOX 360 como fracasso é suficiente para acabar com qualquer seriedade no artigo …

    Affff… Mais um que não leu o que Dilger escreveu e está falando do que não sabe…

  14. roberto disse:

    xbox360= bomba relogio,quem teve um não compra outro,com excessão de meia duzia de abastados que existem neste mundo!

    xbox nunca mais,não dou valor a equipamentos de quinta categoria!

  15. Baboo disse:

    Lucas, o que ele diz não faz muito sentido:

    1) o uso do VC-1 é mandatório no Blu-ray também, então a Microsoft ganha do mesmo jeito.

    2) OpenGL é um fracasso comercial e o DirectX é o principal motivo de usuários de Linux e Mac continuarem a usar Windows como plataforma de games

    3) WMA e AAC em breve não significarão muito, pois as lojas online estão vendendo músicas sem proteção e vc poderá ouvi-las no formato que quiser..

    4) Falar que o Windows Vista é um “commercial failure” só pode ser piada, pois ele vendeu mais de 100 milhões de cópias em um ano (ou seja, 5x mais do que todas as intalações de Mac no mundo)…

    5) Em 2007, o Wii vendeu 6,3 milhões de unidades, o X360 vendeu 4,6 milhões e o PS3 vendeu míseros 2,5 milhões, contrariando tudo que ele alega

    Até mesmo fãs da Apple comentam ali que o XBOX 360 é muito melhor do que o PS3 …

  16. Lucas disse:

    Baboo:

    1) Parece que você naõ leu o que eu disse. Eu não contrariei o fato de VC-1 ser o padrão, eu disse que essa mania de impôr o controle em tudo da Microsoft está começando a falhar.

    2)OpenGL é um fracasso tão grande quanto DirectX 10, o qual todas as desenvolvedoras de games estão recusando para adotar o “fracasso comercial” que é o OpenGL.

    3)É. Até lá, a Apple continuará a fazer riquezas com música protegida…
    Não entende? Dificilmente todas as gravadoras vão de repente gritar “vamos tirar o DRM neste momento, contrariando a nossa personalidade anti-anti-proteção sem nenhum custo adicional (por que os nossos pobres artistas dizem que não ganham um centavo!)”.
    Ainda sim, quando o DRM acabar por completo (daqui a algum tempo, pelo visto) a Apple ainda vai lucrar com negócio de músicas on-line, mesmo que seja um pouco menos. O chamado “monopólio” iTMS e iPod não usa AAC e DRM para prender as músicas da iTMS ao iPod. A Apple simplesmente tem o melhor MP3/MP4, e os números de vendas, que você usa tanto contra os Macintosh ou o PS3, dizem isso com a maior clareza.

    4)Sim, Vista é um “comercial failure”. Estes 100 milhões de vendas que a M$ diz que existem são apenas vendas Microsoft-Lojas, e não Microsoft-Usuário ou Loja-usuário. E mesmo os consumidores do Vista (que certamente não chegam a 100 milhões) se decepcionaram a ponto de que mais da metade deles já fez downgrade para o XP. Pela última vez, É POR ISSO QUE DILGER DIZ QUE O VISTA É A MERDA QUE ELE É! Ele não quis dizer que o XP é uma falha comercial em termos de vendas, ele quiz dizer que ele é uma falha comercial por causa do bolo de m**** que a microsoft fez com o XP em relação ao Vista.

    5)Se você não fosse cego, surdo, mudo ou simplesmente doente teria percebido que o ponto do Dilger sobre o PS3 NÃO É SOBRE AS VENDAS ATUAIS COMPARADAS COM O PS3, E SIM COMO O CENÁRIO COMO UM TODO MAIS AS VENDAS SIMBOLIZAM QUE O PS3 ESTÁ NO CAMINHO CERTO! Você não leu, hein?! Só olhou para as vendas e disse “Xbox vende +! Xbox é muito melhor!”
    CRETINO! VÊ SE LÊ ALGUMA COISA ANTES DE FALAR M****! Acho que eu vou ter que colar alguns argumentos para que enfim você os leia:

    “Microsoft, Sony, and Nintendo are all manufacturers that rely almost exclusively on independent retailers to sell their products. That means all three will willingly push as many units into channel inventory as possible, because once sold to stores the consoles are no longer their problem. In contrast, Apple sells a significant number of its Macs and iPods and the majority of its iPhones in its own retail stores or through its direct online store, making it pointless for the company to perform channel stuffing.

    Nintendo simply couldn’t stuff the channel because it couldn’t make Wii units fast enough to even meet demand. Sony worked hard to stuff the channel, but also suffered some production problems. At the same time, the high initial price of the new PlayStation 3 helped accumulate channel inventory as many buyers were wary of throwing down $600 for an unproven new game console that was clearly going to fall in price.

    Microsoft took the cake and ate it too in terms of channel stuffing. As I presented in the middle of last year, the company met two key goals in its first year, not by selling units to users, but merely by pushing huge inventories into stores. Microsoft announced it would sell five million units by mid 2006 and ten million units by the end of 2006. Both targets were designed to suggest that the company would overwhelm the market with 360s leaving little remaining interest in the new offerings introduced by Nintendo and Sony for the 2006 holiday season.

    Sure enough, Microsoft hit its targets. However, after hitting each, subsequent channel shipments trailed off dramatically. That indicated that stores were stuffed with units they could not sell. After supposedly selling eleven million units by the end of 2006 (which required shipping 4.4 million units to stores in just three months), Microsoft then only shipped another 1.2 million over the next six months. It had initially planned to ship out 5 million new units in the first half of 2007, but there just wasn’t room. The channel was stuffed

    Throughout all of 2007, Microsoft could only push out 7.3 million units, a huge drop of 33.6% in unit shipments year over year from 2006’s 11 million units. The Xbox 360 peaked in 2006 and is now in decline, and the channel is still stuffed. This untold story is particularly interesting when compared to the sturm und drang sung about the supposedly “shrinking iPod market” that Apple faces.

    Pundits ripped their garments apart and scraped themselves with pottery shards in lamentation over the fact that Apple increased iPod shipments by a mere 5% year over year in the winter quarter. Not only did they ignore the fact that Apple boosted iPod revenues by 17% that quarter, but they also failed to look at sales over the entire year in perspective. Despite the bewailing of the iPod as a product that has plateaued and can’t find new buyers, Apple actually increased iPod sales year over year by 13.5%, from 46.4 million in calendar year 2006 to 51.6 million in calendar year 2007.

    Why was this modest increase of 5.2 million new iPods jumped upon by the media while the major drop in Xbox 360 sales by 3.7 million units year over year was conspicuously ignored? Apple has consistently been able to sell replacement iPods to existing users and market improved and expanded models that offer more mobility or new features; how many users will buy another Xbox 360 just to get an HDMI port or a different color or a different bundled game?

    The other two differences between the Xbox 360 and the iPod are that Apple sold the iPods at a sustainable profit and that it is finding healthy growth internationally. The Xbox has lost Microsoft billions of dollars and has not been able to penetrate markets outside the US. The iPod is also acting as a launching board for the iPhone and, Apple hopes, the new Apple TV. The Xbox has not only done nothing to help establish related products like Microsoft’s Zune, as many analyst suggested it would, but has also squandered its brief lead in offering video rentals through the company’s online Xbox Live service.

    The Sealed Fate of Microsoft Media Downloads.
    After its peak year of Xbox 360 sales in 2006, Microsoft was still failing to sell any significant number of digital downloads through the Xbox, while Apple was selling 99% of online TV programs and 40% of movie downloads through iTunes. At this years’ Macworld, Steve Jobs announced Apple had sold 7 million movies, 125 million TV shows, and 4 billion songs, and noted that Apple’s share of the movie market had increased to over 50%.

    Microsoft doesn’t release its media sales figures, but according to NPD, it doesn’t even figure as a full percentage point in the TV downloads market, and in terms of movie sales it fights over the tiny 7% slice of “other” vendors outside the top four led by iTunes. Apple had left Microsoft’s online media business in the dirt even before matching its Xbox Live features, including HD content and movie rentals. As Apple’s far larger iTunes media platform expands and the growth of Xbox 360 sales shrinks dramatically, will anything stop or reverse this trend?

    In addition to just being smaller, Microsoft’s dying efforts in media attached to its gaming platform are also less attractive due to its requirement that would-be buyers trade their money for a points currency that must be used to buy or rent media from its Xbox Live service. Apple allows its customers to make micro-payments whenever they want, so buying one 99 cent track actually costs 99 cents, and doesn’t require a minimum points purchase or leave an odd balance of points remaining to be used or forfeited. In Microsoft’s points system, you have to buy at least 400 points for $5 online, and then use 79 points to buy the same 99 cent track, leaving you 321 odd points to spend or forget about.

    The Real Story in 2007 Console Sales.
    If the dramatic year over year decline in sales of Microsoft’s Xbox 360 and its futureless prospects as a media center device come as a surprise, wait till you see the plain numbers from NPD’s monthly sales reports. They simply unravel the entire sweater story Microsoft has worked so hard to knit. According to media reports throughout the year, the Xbox 360 seemed to consistently lead despite brisk sales of the hard to find Wii and much to the embarrassment of Sony, which couldn’t even seem to sell any of the consoles it managed to build.

    But things were not as they seemed. Microsoft’s lead was only ever based on its channel stuffing from 2006. Throughout 2007, the Wii outsold the Xbox 360 every month outside of September despite being nearly impossible to find, and even when only considering US retail figures. Including sales outside the US, the Wii outsold the 360 by more than 200% (15.4 Wii units vs 7.3 million 360s), again despite severely constrained supplies of the Wii and abundant stockpiles of the 360.

    Of course, the Wii and the 360 aren’t entirely direct competitors; many gamers who own the 360 bought a Wii in addition to their existing console, and use it to play different kinds of games or in group settings. The 360 directly positioned itself against the new Sony PlayStation 3, and fewer gamers are likely to buy and play both consoles. Still, the main competitor to Sony’s PS3 wasn’t the 360 but actually the PS2, which Sony continued to sell throughout 2007.

    Sony vs Sony.
    Microsoft couldn’t continue to sell its original Xbox because once the 360 was released, nobody would want it and its availability would severely detract from Microsoft’s new console were it priced competitively. In 2006, Sony sold its PS2 against the new Xbox 360 and easily outsold Microsoft’s new console, all the while making profits on the PS2 while Microsoft lost money on the 360. In 2007, Sony continued selling the PS2, and priced it to compete against the Wii.

    The result was that the cheap PS2 nearly matched sales of the 360 in the US (4 million PS2s vs 4.6 million 360s) and blew past it internationally (12.7 million PS2s vs. 7.3 million 360s). The PS2 even approached sales of the Wii, and in doing so helped mitigate the deep losses Sony suffered on the new and far more expensive to build PS3. Nobody ever talked about PS2 sales despite its being the second most popular console of 2007 by a wide margin.

    What also went entirely unsaid in media reports was that the struggling PS3 actually sold in decent numbers next to the 360 despite competing against its own cheaper PS2 cousin while the Xbox 360 had no cannibalizing competition of its own at all. While selling only a little more than half as many PS3s in the US as the Xbox 360 sold in 2007 (2.6 million PS3s vs 4.6 million 360s), Sony sold 6.5 million PS3s worldwide, a stone’s throw from the 360’s total of 7.3 million. Suddenly the PS3 doesn’t look like the dog Microsoft worked so hard to make it out to be.
    Sony’s Big Risks.
    And now a different picture emerges: Sony was competing aggressively against itself and still won. Adding all PlayStation sales together (which will no doubt cause Xbox fans to spin into an apoplectic fit), Sony sold 6.5 million consoles in the US and 19.2 million worldwide. Again, Microsoft’s console sales were just 4.6 million and 7.3 million respectively.

    Anyone talking about PC market share would collectively consider Windows XP and Vista both as Windows, and not exclude XP’s numbers just because it came out in 2001. Similarly considering Sony’s total consoles sales collectively drops the Xbox 360 into third place in the US (above right), and a very distant third place worldwide (above left).

    Sony’s overall profitability certainly didn’t match Nintendo, which sold all of its 15.4 million Wii consoles at a decent profit. However, Sony achieved two things: it maintained its dominance of the console market while also establishing its next generation HD console and its Blu-Ray HD disc format. It certainly paid dearly to do this, but so did Microsoft. The difference was that Sony had the ability to continue selling a profitable Wii-class product in volume while also introducing a risky new venture in the PS3 that bet on big future payoffs in both gaming and media.

    Microsoft not only ended up blocked from expanding outside the US, but also had its HD-DVD format and its related VC-1 and HDi initiatives skewered by Sony’s PS3 strategy of bundling Blu-Ray with the new console. Just as Sony risked drawing attention away from the PS3 by continuing to sell the PS2 on the cheap, it also took a big risk in including an expensive blue laser optical drive with its console.

    Origins of the Blu-ray vs HD-DVD War

    Microsoft’s Cheap Strategy.
    In contrast, Microsoft hoped to strip the 360 of features and hit a cheap price point against the PS3; it only offered an HD-DVD drive as an option, left WiFi an $99 accessory, scratched the hard disk from its base model, and even left HDMI output off of a device being sold as an HD system for media and games.

    All those stripped accessories ended up costing buyers more in the long run. Microsoft claimed this year that US consumers spent more on the Xbox 360 platform in 2007 than on any other gaming platform, not because they bought more Xbox consoles, but because they had to spend more on higher margin options that were missing out of the box.

    Microsoft has consistently worked to set up false price competition to suggest that its products are cheaper when in reality they typically cost far more than rivals when configured as they would actually be used. Throughout 2007, Xbox fans couldn’t stop talking about how much cheaper the 360 was compared to the new PS3, but after matching its basic features, the 360 was actually more expensive. Sony’s big risk in delivering a fully equipped console with an expensive Blu-Ray drive, hard disk, wireless, and HDMI ended up providing its 6.5 million customers with a system they’ll be happier with and with fewer reasons to immediately pay for missing upgrades.

    Microsoft’s corner cutting to create an illusion of savings means the majority of Xbox users–who bought the first 11 million consoles in 2006–have no HDMI outputs. Many also went without a hard drive, which is required to use Xbox Live media downloads. Microsoft’s cheap strategy therefore gave its users fewer reasons to try HD media rentals in Xbox Live, sacrificing its future plans in media and the value of the console in order to create the temporary appearance of domination back in 2006. That leaves the company’s gaming and media ventures wide open to competition from the increasingly affordable PS3, the increasingly available Wii, and media downloads through Apple TV and iTunes.

    In addition, the rushed to market 360 has suffered more than its fair share of problems, with retailers complaining about a 30% return rate and Microsoft being forced to set aside a billion dollars to service warranty work for machines that overheat, scratch optical media, and make lots of noise.

    There Is One More Thing.
    If all those numbers sound really bad, consider why they’re actually worse than they seem. Recall that I’m comparing two sets of numbers in parallel: manufacturer’s total worldwide shipments and NPD’s US retail numbers. These numbers overlap. When Microsoft stuffs the channel, it counts millions of units as shipped. When stores actually sell those units, NPD counts them again as having sold at retail. If Microsoft is indeed stuffing the channel unmercifully, NPD’s retail sales should demonstrate that. They do.

    While I stated that Xbox 360 sales were 4.6 million for the US and 7.3 million internationally, I really meant that NPD counted up sales of 4.6 million units in the US and Microsoft managed to stuff another 7.3 million into stores. Microsoft did not neatly sell the difference of 2.7 million Xbox 360s overseas; whatever number the company actually sold internationally is still hidden by the piles of boxes in the channel at the beginning of 2007.

    That explains why NPD reported that Microsoft sold 721,000 units in the first quarter of 2007, despite Microsoft only reporting having replaced them with 600,000 new units worldwide. It wasn’t selling a negative number of units outside the US! Instead, Microsoft had run up a huge channel inventory balance worldwide by the end of 2006, and continued to slowly sell those boxes while it was forced to scale back new shipments from 4.4 million to 0.6 million quarter over quarter at the beginning of the year.

    In comparison, Nintendo sold over a million units in the first quarter in the US but distributed over 2.6 worldwide, and Sony sold a half million PS3s in the US while shipping out 1.9 million worldwide. From the first quarter on, it was obvious that Microsoft hadn’t actually sold as many units as it was saying it had. For the rest of the year, the Microsoft not only fell into third place in the number of console units sold, but also saw its year over year sales shrink significantly as its rivals expanded their markets rapidly.

    Where Are the Missing iPhones Xbox 360s?
    Pundits have been desperately searching for the 1.3 million iPhones that were sold but not immediately activated, but haven’t demonstrated any interest in finding out why Microsoft has shipped out a total of 17.7 million Xbox 360 units with free Xbox Live subscriptions, only to have only 10 million activated subscribers to announce. Where are the non-activated 7.7 million Xbox 360 units with as yet unclaimed free Xbox Live subscriptions, good for the free game Microsoft threw in as a bonus?

    That’s a big number! It’s more units than Microsoft actually produced in 2007. A year’s supply of Xbox 360s have gone missing and nobody in the media has batted an eyelash. That’s on top of a dramatic 33.6% decline in unit shipments for 2007.

    To recap:
    iPod sales are up 13.5% year over year to 51.6 million units in 2007, and pundits are worried the platform has saturated the market despite strong international growth and new growth of higher margin products branching out into a new WiFi mobile platform.

    Xbox 360 sales are down 33.6% year over year to 7.3 million units in 2007, and pundits are congratulating the company despite anemic international sales and having never turned a net profit on an end of the road platform with little prospects for expanding in any new direction.

    Strong iPhone sales would further polish Apple’s iPod numbers were they mingled together, but standing alone they represent a major presence in the US smartphone market and dynamic potential for growth internationally, where demand is high enough to prompt hundreds of thousands of users to pay a premium to obtain it unlocked. Pundits worry that unit sales aren’t sustainable and that demand might collapse under the weight of huge unsold inventories, were they to exist, despite few competent competitors in the market.

    Weak Xbox 360 sales are not only down precipitously year over year, but the channel is stuffed with enormous inventory. Competitors are both outselling it and out maneuvering it, leaving the Xbox 360 tied to the dead HD-DVD format and an unappealing media store that only an insignificant few are actually using.

    Anyone fawning about the Xbox 360, Microsoft’s overall strategy, and the platform’s future prospects can simply have no credibility whatsoever.”

    Graças a um cara retardado da Pepsi, a traição da microsoft sobre a IBM e muitas cagadas do cara da pepsi durante a direção da apple e truques sujos e desinformação por parte da Microsoft, os Macs deixaram de ser concorrência, pois deixaram de ser viáveis. Então a Microsoft dominou. Tudo. Ficamos tão acostumados com o SO que nos escraviza que muitos receiam algo diferente. Mas agora a Apple voltou ao jogo, que os escravos estão começando a se rebelar. Mas parece que alguns desenvolveram a “Síndrome de Estocolmo”, não acha, baboo?

    Então, LEIA tudo, e não volte com comentários ignorantes até que você tenha entendido o que dilger disse.

  17. SAC disse:

    Acho um pouco exagerado esse artigo, ligando o fracasso do HD DVD a
    Microsoft, pois na verdade a batalha foi mais entre SONY e Toshiba, com ajuda dos Grandes Estudios de cinemas. Então falar que a MS não conseguiu impor o HD DVD é falácia, pois nem ela, nem a Apple poderiam decidir qual o formato de video que prevaleceria, e sim os grandes estudios.

    Espero que este site poderia ser um pouco mais racional, no sentido de ver as coisas como são e não como a gente quer ver apenas.

    saudações

  18. Gustavo Henrique disse:

    acho muito mais falta de empenho da MS, não que ela não tenha poder, mas faltou vontade em tentar. e outra coisa, é fácil criticar, falar mau, etc… mas é igual guerra: quanto mais frentes vc conquista, mais frentes tem q defender. é óbvio.
    muitos artigos sem noção, baseados em pensamentos únicos que muitos podem ou não aceitar. fácil falar de alguém, algo, ou coisa.
    mas ao mesmo tempo apoio fortemente as criticas, dirigidas a quem for.

  19. Lucas disse:

    SAC, está bem claro que, próximo ao lançamento do HD-DVD a Toshiba já estava pensando em desistir, mas foi puxada pela M$ para continuar.

    Além do mais, quando foi que Dilger disse que a Apple queria decidir que formato prevaleceria? Ela só apoiou (por palavras) o Blu-Ray, como todo mundo (menos M$) fez. Por isso que a Toshiba quase desistiu, ela não tinha apoio além da M$.

    Ah, e o que faz os grandes estúdios decidirem qual formato é o melhor? O C-L-I-E-N-T-E, que acabou acidentalmente escolhendo o Blu-Ray, como mostrou Dilger. Como? Comprando PlayStations 3. TODOS eles vem com Blu, enquanto no XboX isso ficava como opcional na maior parte dos modelos. Uma imensa parte do drives Blu vendidos estavam em PS3. Embora o PS3 fosse uma “estação de jogos” as produtoras apoiaram o formato que já estava com maior presença no mercado. Além do mais, elas não queriam estar presas pelas garras da M$, quem iria querer?

    Gustavo, você não acha que seria mais fácil defender tais frontes de batalha fazendo alianças? Mas que aliança com a M$ é confiável? Ela enfiou uma faca pelas costas da IBM para matar o OS/2 e tirar a IBM da área de software há anos, forçou a toshiba a continuar uma guerra que ela (a toshiba) não estava disposta a combater.

  20. Baboo disse:

    Lucas, não choramingue como uma criança. O downgrade do Windows existe desde o Windows 2000 e não é exclusividade do Vista – mas isso ninguém publica, certo ?

    As grandes empresas não adotam o SO que está à venda no mercado, mas sim aquele que foi aprovado e testado por eles. Após o Windows 98, a Microsoft adotou a possibilidade dos fabricantes OEM permitirem a instalação do SO anterior ao atual, justamente para que as empresas não tenham prejuízo por terem que comprar uma versão anterior do SO.

    As vendas do Windows Vista foram o principal motivo da Microsoft ter um lucro recorde no ano passado. E basta vc ir em qquer loja e vc verá que praticamente todos os notebooks usam Windows Vista…

    Falar que o Vista é um fracasso por causa do downgrade ou que ele é um “fracasso comercial” pois muitos ainda preferem o Windows XP é pura ignorância.

    Por fim, as reclamações do Windows Vista em comparação com o Windows XP eram as mesmas da época do lançamento do Windows XP em comparação com o Win98: mais lento, incompatibilidades, necessidade de novo hardware & afins.

    Poucos se lembram do detalhe que o Windows XP começou a ser adotado em massa pelo mercado depois do SP2, cerca de 3 anos após o seu lançamento oficial.

    O Windows Vista fez apenas 1 ano de vida…

    (editor, cadê a moderação ? Como é possível manter uma mensagem aonde um usuário ofende outro de “cretino” ?)

  21. Baboo disse:

    Ô ignorância, Lucas .. Microsoft “metendo a faca na IBM” ? Vc está assistindo muito Pokemon, pois nenhuma empresa “esfaqueia” outra.

    Antes de postar tanta asneira, procure saber um pouco mais do assunto…

    Assim que acabou o contrato de parceria de desenvolvimento de OS entre a IBM e a Microsoft, a IBM resolveu se dedicar ao OS/2 e a Microsoft se dedicou ao Windows.

    O Windows deu certo por três motivos: ele era mais fácil de usar, ele vinha pré-instalado em vários computadores (OEM) e, principalmente, a Microsoft incentivou o desenvolvimento de aplicações para o Windows com o Visual Studio, algo que a IBM desconsiderou, e com isso haviam mais opções de software. O resto é história..

    BTW um dos fracassos da Apple ao concorrer com o Windows foi justamente não ter incentivado o desenvolvimento de aplicações para o Mac…

  22.  

 

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